معرفی کتاب «نبوت خاتَم؛ نبوت حضرت محمد (ص)» + دانلود فایل PDF کتاب
نام کتاب: | کتاب «نبوت خاتَم؛ نبوت حضرت محمد (ص)» |
نام کتاب اصلی: | النبوّة الخاتمة، نبوّة محمد (ص) |
نویسنده: | سید احمد الحسن (ع) – وصی و فرستاده امام مهدی (ع) |
مترجم: | گروه مترجمان انتشارات انصار امام مهدی (ع) |
نوبت انتشار: | دوم |
تاریخ انتشار: | 1394 |
تاریخ انتشار کتاب اصلی: | 1427 هجری قمری / 2006 میلادی |
ویرایش ترجمه: | سوم |
کد کتاب: | 53 |
- آیا با تعریف صحیح نبوت (نبی) و رسالت (رسول) آشنا هستید؟
- آیا از رابطه رویا با نبوت اطلاع دارید؟
- چطور پیامبر(ص) خاتم انبیاء و مرسلین است در حالی که بعد از ایشان نیز مردم نیازمند به اخبار غیبی و فرستادههای الهی هستند؟
- آیا پیامبر(ص) خاتَم انبياست يا خاتِم آنها و یا هر دو؟
- حقیقت ختم نبوت چیست و چگونه تفسیر میگردد؟
- نبوت و رسالت در زمان قائم مهدی(ع) چگونه است؟
برای رسیدن به پاسخ این پرسشها و حل سوال اساسی ختم نبوت و چگونه جمع آن با زمان بعد از پیامبر(ص) کتاب «نبوت خاتَم؛ نبوت حضرت محمد (ص)» از سید احمدالحسن(ع) را از دست ندهید.
مخاطب کتاب «نبوت خاتَم؛ نبوت حضرت محمد (ص)» کیست؟
این کتاب پاسخی به پرسش مهم و متشابه ختم نبوت است لذا برای تمام مسلمانان خصوصاً علما شیعه و سنی، قابل استفاده است. همچنین نشان دهندهی دلیل علمی احمدالحسن(ع) و روشنگر عیار بالای علمی ایشان نسبت به مدعیان علم و تفسیر است.
کتاب «نبوت خاتَم؛ نبوت حضرت محمد (ص)» در چه زمانی نوشته شد؟
تاریخ نگارش کتاب بر میگردد به سال 1385 شمسی اما زمانهای که این کتاب در آن نوشته شد شرایطی است که نیاز است تا مسائل اساسی دینی و اعتقادی حل گردد.
بسیاری از علما راه جایگزین اجتهاد را برای پرکردن جای خالی اخبار غیبی مطرح میکنند. اهلسنت که بعد از پیامبر(ص) با سوالات متعدد عقیدتی و شرعی مواجه بودند مجبور به اجتهاد و استنباط شدند تا جای خالی نبوت و وحی الهی را پر سازند.
از این طرف شیعیان در زمان ائمه قائل به ارتباط ائمه با آسمان هستند اما به شدت از نسبت نبوت به ائمه و رسالت به آنها، پرهیز میکردند چون از حقیقت ختم نبوت مطلع نبودند و اما در زمان غیبت کبری، دست به اجتهاد میزنند تا جاهای خالی در شریعت (منطقه الفراغ) را پر سازند.
کتاب «نبوت خاتَم؛ نبوت حضرت محمد (ص)» حقیقت ختم نبوت پیامبر(ص) را روشن میسازد و به روشنی نیاز علما مسلمان را به اوصیا از آلمحمد(ع) تبیین میسازد.